Reklama
  • Czwartek, 29 października 2015 (13:05)

    Ćwiczenia, które wygładzą zmarszczki

Czy można zatrzymać, a nawet cofnąć czas, dzięki wyćwiczeniu mięśni twarzy? Specjaliści twierdzą, że tak! Przedstawiamy dwie najpopularniejsze metody.

Cantienica

Reklama

Twórczyni tej metody Benita Cantieni od- kryła, że uruchomienie i świadome napinanie różnych mięśni twarzy jest w stanie usunąć z niej nie tyle zmarszczki, rozumiane jako drobne linie na skórze, ale te zmiany, które postarzają nas o wiele bardziej: obwisłe policzki, ciężkie powieki, opadające kąciki ust, podwójny podbródek czy mars na czole.

● Trzy tygodnie

To czas potrzebny, by zauważyć zmiany w swoim wyglądzie, jeśli będziemy ćwiczyć codziennie.

● Zanim zaczniesz

Aby poprawnie wykonać przedstawione na rysunkach poniżej ćwiczenia, trzeba najpierw znaleźć dwa punkty na twarzy. Punkt uszny – leży tuż przed uchem, poniżej jego górnej krawędzi, tuż przed zagłębieniem chrząstki przewodu słuchowego.

Punkt ten jest miękki, jakby znajdował się w niewielkim wgłębieniu. Pod palcem w tym miejscu czujemy delikatny puls.

Punkt czołowy – położony jest na wysokości równej grubości trzech palców od nasady nosa.

Wygładzona skóra wokół warg

Mały palec umieść na brzegu górnej wargi, obok kącika ust. Palec serdeczny połóż pod kością jarzmową, a przed stawem skroniowo-żuchwowym. Natomiast palec wskazujący lub środkowy – w odległości 1,5 cm od ucha, na końcu szczęki dolnej. Wszystkie punkty uciskaj delikatnie i równomiernie opuszkami palców przez 2 minuty.

Piękny owal twarzy

Środkowymi palcami uciskaj 30 razy punkty uszne. Potem prawy palec środkowy połóż na punkcie czołowym, a lewy palec środkowy – w dołeczku w podbródku. Uciskaj lekko oba punkty przez minutę. Ułóż opuszki małych palców na wysokości dolnej wargi, 1 cm od kącika ust, a palec środkowy na punkcie usznym. Uciskaj je rytmicznie przez minutę.

Bez bruzd w kącikach ust

Palce serdeczne połóż 1 cm poniżej dolnej wargi, między łatwo wyczuwalnymi zgrubieniami w podbródku. Opuszki palców środkowych ułóż na zewnątrz kącików ust, na wysokości dolnej wargi. Palce wskazujące przesuń na środek policzków, nad stawem szczękowym. Uciskaj razem przez 2 minuty.

Joga twarzy

Coraz więcej jej zagorzałych zwolenniczek twierdzi, że regularnie praktykowana, jest w stanie zastąpić lifting. Joga twarzy oparta jest na ćwiczeniach, które przypominają robienie min. Po kilku miesiącach treningów skóra jest napięta, lepiej ukrwiona, a w związku z tym promienna. Istniejące zmarszczki zostają spłycone, a nowych przybywa znacznie wolniej.

● Relaks wygładza rysy

Wiele głębokich zmarszczek i bruzd powstaje na skutek odbijającego się na naszych twarzach stresu. Pod wpływem negatywnych emocji marszczymy czoło, zaciskamy usta, wysuwamy do przodu brodę, zwężamy oczy, a wszystko to robimy podświadomie. Po jakimś czasie te „grymasy” się utrwalają i zaczynają mieć odbicie w rysach. Rozluźnienie mięśni odwraca ten proces.

● Ważne zasady

Najlepiej wykonywać ćwiczenia rano lub wieczorem, po oczyszczeniu twarzy i posmarowaniu jej delikatnym kremem lub oliwką. Na początku warto ćwiczyć przed lustrem, aby obserwować pracę mięśni. Nigdy nie naciągaj skóry − joga twarzy polega na pracy tym, co jest pod skórą. Pamiętaj, żeby ćwiczyć systematycznie, powtarzając ćwiczenia na prawą i lewą stronę. Staraj się robić to bez pośpiechu i pamiętaj o regularnym, równym oddechu.

● Sprawdź online

Filmy instruktażowe, pokazujące wiele ćwiczeń, znajdziesz w portalu youtube.com, wpisując hasło „joga twarzy”. Cały kurs wideo zaś, obejmujący zestawy ćwiczeń na poszczególne partie twarzy można kupić na stronie www.portalyogi.pl (cena: 99 zł).

Koniec worków i kurzych łapek

Poruszając samymi oczami, skieruj wzrok jak najdalej w prawo, potem prosto i w lewo. Powtórz 7 razy. Następnie zamknij oczy i skieruj obie gałki oczne na czubek nosa (jakbyś robiła zeza z zamkniętymi oczami). Policz do dziesięciu, odpocznij i powtórz.

Gładkie czoło

Palce wskazujące ułóż tuż nad brwiami, a kciuki na brzegu oczodołów. Otwórz jak najszerzej oczy, zachowując resztę twarzy całkowicie nieruchomą. Wzrok skoncentruj na umieszczonym wprost przed tobą, dalekim punkcie. Wytrzymaj tak 10 sekund. Zrób przerwę, zamykając oczy. Powtórz 5 razy.

Lifting policzków

Wciągnij trochę powietrza nosem (nie rób tylko zbyt głębokiego wdechu) i przy zamkniętych ustach przesuwaj powietrze z jednego do drugiego policzka, jak dziecko, tak długo, jak dasz radę wytrzymać. Zrób kilka głębokich wdechów, uspokój oddech. Powtórz 5 razy.

Więcej na temat:zmarszczki | punkt | joga | lifting | Trzy | koniec | relaks | filmy

Zobacz również

  • Podkrążone oczy, spierzchnięte dłonie, spuchnięte stopy... Skutki przedświątecznej krzątaniny złagodzą domowe kąpiele i okłady. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.